13 Maj 2020

Zapraszamy na Orlik, ale… najpierw rozgrzewka.

Kilka dni temu zaistniała możliwość korzystania z obiektów,,Orlik” w naszej szkole. Nie należy jednak zapominać o obowiązujących zasadach bezpieczeństwa określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów.

Podstawowa zasada ; zachowaj bezpieczną odległość od innych ćwiczących!

Kolejną zasadą, o której każdy powinien pamiętać, to właściwe przygotowanie organizmu do wysiłku.

Zanim zaczniemy intensywnie ćwiczyć musimy rozgrzać organizm, podnieść ciepłotę ciała, czyli również temperaturę mięśni. Wraz ze wzrostem temperatury ciała wzrasta prędkość przekazywania impulsów nerwowych, co poprawia koordynację, wyczucie ruchu, zwiększa spostrzegawczość i czujność. Powoduje również zwiększenie elastyczności stawów, co z kolei wpływa na zmniejszenie podatności na kontuzje. Przyśpieszona dzięki rozgrzewce przemiana materii wpływa na zwiększenie ilości dostarczonego tlenu oraz na jego lepsze wykorzystanie, a także na przyśpieszenie wydalania dwutlenku węgla.

Rozgrzewka powinna trwać 10 – 15 minut.

Ćwiczenia w części początkowej powinny przebiegać z 50% intensywnością i stopniowo wzrastać do 80% intensywności. Najlepiej rozpocząć rozgrzewkę od truchtu, następnie ćwiczeń w marszu, miejscu, przebieżek z wieloskokami zakończonymi truchtem. Należy również pamiętać, aby rozgrzewać wszystkie partie ciała.

Po właściwym przygotowaniu organizmu ruch na świeżym powietrzu na pewno będzie przyjemnością i sprawi radość ćwiczącemu.

 

Przykładowe zestawy ćwiczeń stosowane podczas rozgrzewki

Jeśli macie jakieś pytania  jesteśmy do Waszej dyspozycji podczas dyżurów na orliku. Można nam również wysyłać zapytania poprzez platformę e – dziennik.

Zachęcamy do korzystania z obiektu Orlik.

Miłej zabawy.

Mirosław Partyka

Tadeusz Dziechciarz

Barbara Jóźwik- Przednowek